Op 19 december jongstleden bouwde Jaguar zijn allerlaatste auto met verbrandingsmotor. Een historisch moment voor het Britse merk, dat een definitief einde maakt aan een tijdperk dat bijna een eeuw geleden begon.
De Vitara heeft nooit geprobeerd modes te volgen. En misschien is dat precies waarom hij niet veroudert. De update voor 2025 bevestigt het recept: een herkenbaar design, net genoeg gemoderniseerd, en een robuuste persoonlijkheid die blijft aanspreken.
De markt voor exclusieve verzamelauto’s heeft nooit beter geboerd. In 2025 bereikten de veilingverkopen van modellen boven één miljoen dollar een ongekend niveau.
Porsche heeft een Carrera GT uit 2005 volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd om hem in een staat van “nul kilometer” te brengen. En nee, dit is geen museumstuk: de eigenaar is van plan de wagen gewoon op de weg te gebruiken.
De luxueuze SUV is intussen een beproefd recept, en de huidige trend lijkt de terugkeer van de monovolume aan te kondigen, ditmaal als een soort privéjet op wielen. Ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van een icoon verkent Mercedes-Benz nu nog...