De rijkste man ter wereld blijkt ook de grootste vijand van zijn eigen bedrijf te zijn. Dat is althans wat een studie van economen aan de prestigieuze universiteit van Yale lijkt aan te tonen.
Enkele dagen geleden gelanceerd in China, zorgt de Tesla Model Y L voor gefronste wenkbrauwen, omdat afwerking en ergonomie lijken te zijn afgeraffeld.
Ze waren met vier, maar nu blijven er nog maar twee over: Tesla haalt zijn verouderde Model S en Model X uit het Europese gamma, terwijl er van een productplanning weinig sprake lijkt te zijn.
Google of ChatGPT: artificiële intelligentie vindt stilaan zijn weg naar onze auto’s. Tesla kon uiteraard niet achterblijven en heeft zijn eigen AI geïntegreerd. Of liever: die van X. En daar wringt het schoentje.
Tesla blijft terrein verliezen in het tweede kwartaal, na een al moeizame start van het jaar. Het merk zal dringend uit een ander vaatje moeten tappen.
De constructeur krijgt vier maanden de tijd om aan deze eis te voldoen, anders riskeert hij een boete van 50.000 euro… per dag. De reden? De zogenaamde autonome rijfunctie, onder andere.
Volledig autonoom rijden? Dat is duidelijk nog niet voor morgen. Terwijl Tesla zich graag als pionier in deze technologie presenteert, tonen meerdere praktijktests in de VS dat het "Full Self-Driving"-systeem ernstige tekortkomingen vertoont, met...
Ken, 98 jaar, een Britse veteraan van de Tweede Wereldoorlog, heeft een boodschap te verkondigen. Daarvoor heeft hij minder dan twee minuten nodig, een Tesla… en een Sherman-tank.
Het is bijna eind april, dus alle constructeurs hebben nu hun definitieve cijfers voor het eerste kwartaal van 2025. Geen verrassing: die van Tesla zullen Elon niet doen glimlachen.
Na eerder geprobeerd te hebben om de Duitse verkiezingen te beïnvloeden door zijn steun aan de extreemrechtse partij AfD, zou Elon Musk ook een opiniepeiling over Tesla's populariteit in Duitsland hebben gemanipuleerd.