Enkele dagen geleden geteased, en nu officieel voorgesteld: de gloednieuwe conceptcar van Peugeot. De Polygon brengt betwistbare ideeën, interessante beloften en stilistische verwijzingen naar een icoon van het merk.
Volgens informatie van Reuters zou Europa al in december officieel de oprichting kunnen aankondigen van een nieuwe autoklasse, met minder strenge voorschriften om zo de prijs te drukken.
Veilinghuis Bonhams organiseert op 15 augustus een grote veiling in de Verenigde Staten, waar deze schitterende Peugeot 205 Turbo 16 wordt aangeboden, één van de slechts 200 ooit gebouwd.
Peugeot stopt definitief met zijn 508-berline (2018-2025), die geen directe opvolger krijgt. De klassieke berlines verdwijnen tegenwoordig in ijltempo.
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar op 13 juni werd het officieel aangekondigd, vlak voor de start van de 24 Uur van Le Mans: de GTI is terug, en Peugeot is Volkswagen te snel af.
In de komende dagen en weken zullen sommige versies van bijna alle modellen van de Stellantis-merken meer vermogen krijgen. Dat gebeurt zonder prijsstijging, en ook zonder verbetering van de prestaties.
Volgens onze Britse collega’s van Autocar is de nieuwe topman van Peugeot meer dan duidelijk geweest over de terugkeer van GTI-versies in het gamma: het antwoord is ja. En zelfs zo snel mogelijk!
Na het probleem met de distributieriem is de 1.2L Puretech-motor van Stellantis opnieuw het onderwerp van een terugroepactie, deze keer vanwege een koelmondstuk dat brand kan veroorzaken.
Het Peugeot Design Lab heeft verschillende virtuele schetsen gepubliceerd, geïnspireerd door de memorabele 504 Break. Het meest verrassende is dat deze plotselinge interesse voor het model voortkomt uit een jubileum met een sterke popcultuurwaarde.
In de herfst van 1984 presenteerde Peugeot wat sommigen beschouwen als hun allereerste conceptauto. Ter gelegenheid van deze verjaardag heeft de huidige ontwerper van het merk de Quasar opnieuw vormgegeven.