Lancia lanceert de hybride zonder te wachten

1mnd geleden | Laurent Zilli

Slechts enkele weken nadat de bestellingen in Italië zijn geopend, krijgt de elektrische Lancia Ypsilon bij zijn commerciële debuut al gezelschap van de hybride versie. De prijs is in ieder geval aantrekkelijker...

Tijdens de officiële lancering hield Lancia het exacte tijdschema voor de uitrol van het gamma nog enigszins geheim. Volle prioriteit ging naar de elektrische versie, maar de hybride versie stond natuurlijk "voor later" op het programma. Wel, later is nu. En dat is niet verwonderlijk. Immers, de Lancia Ypsilon zal eerst in Italië op de markt verschijnen, om nog voor de zomer zijn entree op andere markten te maken - waaronder België. Italië is niet bepaald dol op elektrische auto's. We nemen daarom aan dat Lancia reageert op de matige publieke belangstelling door de lancering van de hybride Ypsilon te versnellen.

12.000 euro minder

Zoals gezegd, de Lancia Ypsilon MHEV uitgerust met het mildehybride systeem dat in alle Stellantis-merken ingeburgerd raakt. Dit bestaat uit een 1,2 liter-benzinemotor met drie cilinders, gecombineerd met een zesversnellingsbak met dubbele koppeling waarin een kleine elektromotor is geïntegreerd. Ondanks zijn technische gematigdheid is dit systeem, dat in totaal 100 pk produceert, in staat om de auto in zijn eentje 100% elektrisch te laten rijden, tot 50% van de tijd in stadsverkeer. In Italië kost deze gelimiteerde Cassina-versie 28.000 euro, ofwel 12.000 minder dan de elektrische versie. Voor deze prijs is zo'n originele kleine auto, met zo'n weelderige binnenkant (we wéten dat omdat we hem in het echt hebben gezien), bijna een koopje.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in