Lancia herlanceert de Elefantino Rosso

1mnd geleden | Laurent Zilli

Samen stonden ze synoniem voor sportiviteit en plezier. We hebben het over de letters HF en het galopperende rode olifantje die een comeback maken bij Lancia, in versies boordevol vitaminen.

De nieuwe Lancia Ypsilon is nog maar net begonnen aan zijn carrière in Italië om vervolgens Europa te gaan veroveren, en daar kondigt Lancia alweer aan wat de volgende stap wordt. De fabrikant heeft zopas een moderne versie van de beroemde HF-badge onthuld, die ooit werd gedragen door het rallyteam van Lancia en vooral door een van de meest begeerde compacte sportauto's uit de geschiedenis, de Lancia Delta. De HF-badge wordt nu opnieuw tot leven gewekt. En in tegenstelling tot het lot dat de allerlaatste Lancia's voor de neergang trof, zal de HF deze keer niet worden uitgezogen. Nee, hij wordt daadwerkelijk gebruikt voor versies met betere prestaties.

Lancia Integrale

De eerste Lancia HF van het nieuwe tijdperk wordt de elektrische Ypsilon. Luca Napolitano, de baas van het merk, heeft al aangekondigd dat de Ypsilon HF een 240 pk sterke elektromotor, bredere sporen en een verlaagde ophanging krijgt. Elke toekomstige Lancia zal dan recht hebben op zijn eigen HF-versie. Verder mogen we ons misschien zelfs verwachten aan de terugkeer van de naam Integrale, want ongebruikelijk is het niet om de prestaties van een elektrische auto op te schroeven door er een motor aan toe te voegen en hem de facto vierwielaandrijving te geven. Tot slot bevat het persbericht dit zinnetje van Napolitano waarvoor we onszelf in de wang knijpen: "Keren we terug naar de rallysport? We werken eraan!”

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in