Dacia Bigster Redust Sport: de Roemeen zet spieren op
De nieuwe publiekslieveling van Dacia is de Bigster, een nieuwe familie-SUV waarmee Dacia toegang krijgt tot het C-segment, een van de meest veelbelovende categorieën op de markt. Maar sportief? Dat was de Bigster zeker niet. Tot nu? Met 20-duims velgen, een verlaagde ophanging en hertekende bumpers is de Dacia Bigster van Carpoint uniek in zijn soort en flirt hij haast met de wereld van tuning. De Duitse tuner heeft twee varianten ontwikkeld van de nieuwe kit: “Redust Sport”, een sportieve en schijnbaar agressieve versie die vooral jongeren en stedelingen moet verleiden, en een Offroad-versie met meer nadruk op avontuur en robuustheid.
Geen mechanische wijzigingen
De ingreep blijft puur esthetisch, want onder de motorkap verandert er niets. De Dacia Bigster Redust Sport wordt aangedreven door de beproefde 1.2L turbobenzine mild-hybrid motor met 130 pk. De prijzen liggen dicht bij die van de Duster, maar variëren naargelang de gekozen kit. De Offroad-versie wordt al aangeboden vanaf 36.290 euro, zo’n 6.000 euro meer dan de standaard Bigster in Duitsland. Dat is flink wat, maar deze varianten hebben wel het voordeel dat ze de Bigster visueel heruitvinden en het imago van “low-cost” Dacia doorbreken – tegen betaling weliswaar.