Hyundai, een voor de hand liggende keuze voor je bedrijfswagen. En wel hierom.

4mnd geleden

De grote veranderingen in het bedrijfswagenlandschap hebben Hyundai in staat gesteld om op te rijzen. De redenen liggen voor de hand. We zetten ze hieronder in detail uiteen.

De overgang van bedrijfswagens naar elektrisch rijden heeft de situatie op de Belgische markt aanzienlijk veranderd. Voormalige outsiders worden opkomende leiders.

Nieuwe Hyundai-modellen zoals de KONA, IONIQ 5 en IONIQ 6 zijn populaire keuzes voor bedrijfswagens geworden. Er zijn een aantal factoren die de opkomst van het Koreaanse merk verklaren.

Elektrische voertuigen worden een must voor bedrijven

Vanuit fiscaal oogpunt zijn alleen elektrische bedrijfswagens nu 100% aftrekbaar. Het huidige gamma van Hyundai omvat al vier emissievrije modellen die van dit belastingvoordeel genieten. De nieuwe KONA Electric is bijvoorbeeld een compacte SUV met een indrukwekkende actieradius (tot 514 kilometer) voor een scherpe prijs. Voor wie de voorkeur geeft aan een dynamische hatchback is de IONIQ 6 een aantrekkelijke optie, terwijl de IONIQ 5 verleidt met zijn cross-overconcept in een  neoretrokleedje. Ook de waterstofaangedreven NEXO SUV, die ook geen uitstoot heeft, mag niet worden vergeten.

Technologische trekpleisters

Innovatie beperkt zich bij Hyundai niet tot de aandrijving. Het merk biedt een aantal zeldzame functies, zoals "vehicle-to-load", beschikbaar op de modellen IONIQ 5, IONIQ 6 en KONA Electric, waarmee elektrische apparaten kunnen worden aangedreven waar je ook bent. Bovendien is de PHEV-versie van de TUCSON, altijd interessant voor bedrijven, uitgerust met een dodehoekmonitor die zijdelings en achteropkomend verkeer weergeeft op het scherm van het dashboard.

Op het gebied van autonoom rijden en veiligheid biedt Hyundai ook een groot aantal geavanceerde technologieën. De nieuwe KONA is uitgerust met een aantal rijhulpsystemen waarmee hij zich onderscheidt van andere SUV's uit het B-segment. Dit zijn onder andere de Driver Status Monitor (DSM), die de interne camera gebruikt om slaperigheid of onoplettendheid van de bestuurder te detecteren en indien nodig waarschuwingen te geven en in te grijpen. Bovendien maakt het intelligente parkeerhulpsysteem het mogelijk om op afstand eenvoudige manoeuvres uit te voeren zonder aan boord te zijn.

Duurzamere materialen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker voor bedrijven en beïnvloedt hun wagenparkkeuze. Hyundai speelt in op deze zorg voor het milieu door zich te richten op duurzaamheid in de breedste zin van het woord, niet alleen met elektrische aandrijving, maar ook in de materiaalkeuze.

De IONIQ 5 en IONIQ 6 illustreren dit streven. Gerecycleerde plastic flessen die worden gebruikt om stoelhoezen en armsteunen te maken, Biologische PET-stof voor de hemelbekleding en de vloer, tapijten met nylon gemaakt van gerecycleerde visnetten - het zijn allemaal voorbeelden van Hyundai's allesomvattende milieuaanpak.

Opvallende prijs-kwaliteitverhouding

In de wereld van de fleet spelen de kwaliteit en de inhoud van een ‘package’ natuurlijk een doorslaggevende rol. En Hyundai onderscheidt zich in dit opzicht met producten van topkwaliteit, een van de meest uitgebreide garanties op de markt en een bijzonder royale uitrusting, en dat alles tegen concurrerentiële prijzen.

Om al deze redenen is het niet verwonderlijk dat steeds meer zakelijke bestuurders voor een Hyundai kiezen.

(partner content)

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in