De schitterende Lotus Emira, gelanceerd in 2021, werd aangekondigd als de laatste Lotus met een verbrandingsmotor, voordat het merk in 2028 volledig zou overstappen op elektrische aandrijving. Maar vandaag is dat plan volledig omgegooid.
Elke week wordt de lijst langer met fabrikanten die hun volledige elektrificatieplannen opschorten of uitstellen. Nu voegt ook Lotus zich daarbij, al hoeven puristen nog niet te vroeg te juichen …
De Britse fabrikant heeft zojuist beelden onthuld van een concept dat mogelijk de voorbode is van een nieuwe sportcoupé - minder exclusief dan de Evija, maar krachtiger dan de Emira. Puristen, houd je vast: dit gaat je niet leuk vinden.
Door de vertraging in de verkoop van elektrische auto's en de tarieven die de VS, Europa en binnenkort Canada gaan heffen op auto's die in China zijn geproduceerd, zijn de ambities van Lotus sterk gedaald.
In de hedendaagse autowereld is de zoektocht naar snelheid niet langer beperkt tot de momenten waarop de auto op topsnelheid rijdt. Tegenwoordig moet een auto ook snel zijn als hij... níét rijdt.
Het Britse merk begint met de onthulling van een gloednieuw model, dat op 7 september wordt gepresenteerd. Het wordt het tweede elektrische model van Lotus en zijn eerste berline - of toch zo goed als.
Het merk Lotus zit al ver in zijn overgang naar 100% elektrisch, maar lijkt zich nog steeds te willen overgeven aan een beetje nostalgie. Het bewijs daarvan is dit miljonairsspeeltje, dat heel anders is dan ander onbetaalbaar speelgoed.
Om hun vijfentwintigjarig jubileum te vieren, heeft het Britse team van PistonHeads meegedaan aan een verkiezing die interessant zou moeten zijn voor alle sportwagenliefhebbers.