Suzuki moderniseert zijn logo na 22 jaar
Het logo oogt voortaan strakker en minimalistischer, volledig in lijn met de trend van de laatste jaren, zowel in de auto-industrie als daarbuiten. De meeste automerken zijn die richting al uitgegaan: Peugeot, Renault, Citroën, maar ook BMW en Volkswagen hebben hun visuele identiteit hertekend volgens het principe van “flat design”: 3D maakt plaats voor 2D, kleuren verdwijnen ten gunste van neutralere tinten, met zwart op kop. Ook in kleding, brillen, mode en parfumerie zien we steeds vaker dit minimalisme.
De trend van flat design
Bij Suzuki maakt het chroom van het vorige logo plaats voor een glanzende zilveren afwerking (waardoor het 3D-effect verdwijnt), maar de dominante kleur blijft grijs. Volgens Toshihiro Suzuki, president van Suzuki Motor Corporation, symboliseert dit “nieuwe” logo “de historische inzet van het merk voor kwaliteit en nabijheid van de klant, terwijl het tegelijk de visie bevestigt van een duurzame en innovatieve mobiliteit.” Het logo evolueren is een manier om klanten te laten voelen dat het merk moderniseert – al moet gezegd dat deze bescheiden esthetische verandering onze gewoontes nauwelijks zal door elkaar schudden.