Škoda laat zijn mythische coupé virtueel herleven

2mnd geleden Laurent Zilli

Škoda speelt de kaart van nostalgie met een digitale creatie die tot de verbeelding spreekt: een moderne herinterpretatie van de 110 R, de cultcoupé uit de jaren 70. Een mix van retroknipoog en futuristisch design, deze stijloefening doet de ogen van liefhebbers schitteren, ook al is ze niet bedoeld voor de weg.

Dit jaar viert Škoda zijn 130-jarig bestaan en grijpt de gelegenheid aan om enkele iconische modellen uit zijn geschiedenis opnieuw te bekijken. Zo wil het merk laten zien dat het meer is dan alleen gezins-SUV’s. Onder de digitale pen van Richard Švec krijgt de 110 R gespierde en moderne lijnen, trouw aan de nieuwe designtaal “Modern Solid” van het merk. Geen simpele kopie van het verleden: de ronde koplampen maken plaats voor scherpe LED-blikken, en de strakke lijnen herinneren aan het origineel zonder het te imiteren.

Een erfgoed gericht op de toekomst

Met dit soort projecten toont Škoda duidelijk zijn ambitie: het emotionele vuur brandend houden en tegelijk ideeën voor morgen uittesten. De reeks “Icons get a Makeover” is daar het perfecte voorbeeld van: de modellen van gisteren heruitvinden om de silhouetten van morgen te tekenen. Het is een creatief laboratorium, een etalage van durf die bewijst dat het Tsjechische merk nog steeds kan verrassen. Ook al blijft de 110 R virtueel, ze voedt een verbeelding die de toekomstige modellen zou kunnen inspireren. En misschien ligt daar wel het echte succes van Škoda: het verleden doen trillen terwijl de deur naar de toekomst openstaat.

Tags: Insoliet Skoda

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in