De Nissan Leaf is terug

5mnd geleden Laurent Zilli

Na bijna twee jaar afwezigheid maakt de legendarische Nissan Leaf een sterke comeback. Deze derde generatie, nu een volledig elektrische SUV, is klaar om Nissan opnieuw op de kaart te zetten in een extreem competitieve Europese markt.

De Leaf slaat een nieuwe weg in qua vorm en filosofie. Weg is de klassieke compacte hatchback, welkom aan een design geïnspireerd op het Chill-Out-concept en het ultramoderne CMF-EV-platform. Deze technische keuze biedt een ruim interieur en uitstekende energie-efficiëntie. Ter herinnering: de vorige Leaf verdween van de Europese markt wegens strengere regelgeving, onder meer op het vlak van remsystemen. Toch blijft het model met 700.000 verkochte exemplaren wereldwijd – waarvan bijna 290.000 in Europa – een onbetwiste pionier op het vlak van elektrische mobiliteit.

Een strategische en technische terugkeer

De nieuwe Leaf zet alles in op prestaties en rijbereik, met een autonomie tot 488 km. Dankzij snelladen kunnen bestuurders ook veel tijd besparen. Nissan wil zijn achterstand inhalen door een voertuig aan te bieden dat moderniteit, kracht en milieuvriendelijkheid combineert, om zo de concurrentie aan te gaan met de beste elektrische SUV’s op de markt.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in