Nissan Juke Hybrid: een nieuwe stap naar een 100% elektrisch gamma

1j geleden

Nissan Juke krijgt een nieuwe generatie hybride aandrijflijn, voor betere prestaties en meer efficiëntie.

Om de Juke Hybrid te identificeren als de geëlektrificeerde versie van het gamma, zijn er 'Hybrid'-badges aangebracht op de voordeuren en achterklep. De grille heeft een strakker vlechtwerk en verbergt een actieve flap die zich schikt naar de koelingsbehoeftes, wat bijdraagt tot een optimale aerodynamische efficiëntie. Ook is er een nieuw Nissan-logo te zien en een glanzende zwarte strip op de motorkapnaad, vergelijkbaar met die op andere geëlektrificeerde Nissan-modellen.

Aan de bovenzijde van de achterklep is de achterspoiler opnieuw ontworpen om een schonere luchtstroom achter de auto te genereren, terwijl aan de voorzijde luchtdeflectoren de luchtstroom verbeteren. Tenslotte, onder de auto, is de achteras nu gestroomlijnder. Al deze veranderingen, die soms niet erg zichtbaar zijn, besparen ongeveer 2 g/100 km CO2.

Binnenin is de bagageruimte 68 liter kleiner dan die van de benzineversie (354 liter in een configuratie met 5 zitplaatsen), dankzij de installatie van de batterij van 1,2 kWh. Met neergeklapte achterbank blijft het bruikbare volume met 1.237 liter zeer goed.

Merci, Renault

De Juke Hybrid combineert een nieuwe generatie benzinemotor van Nissan (met 94 pk en 148 Nm) met een elektromotor (49 pk en 205 Nm). De startdynamo van 15 kW, de omvormer en de accu worden geleverd door Renault. Hetzelfde geldt voor de originele versnellingsbak. Deze maakt gebruik van klauwkoppelingen in plaats van conventionele synchronisatieringen. Hij heeft vier versnellingen, met twee speciaal voor de elektrische modus. Om de wrijving te verminderen, maakt deze transmissie geen gebruik van een koppeling. Alle voertuigen starten 100% elektrisch.

Net als de volledig elektrische Nissan Leaf, is de Juke Hybrid uitgerust met het e-Pedal Step-systeem dat, wanneer geactiveerd, de auto kan doen rijden met alleen het gaspedaal. Bij het lossen wordt er gematigd geremd, waardoor de Juke tot ongeveer 5 km/u kan doen vertragen. Remmen met de voet kan soms nodig zijn om ingrijpender te remmen en is essentieel om volledig te stoppen.

De Juke Hybrid is vanaf nu te bestellen bij de dealers. De eerste leveringen beginnen in september. Prijzen starten aan 31.750 euro.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in