MG 5 is eerste elektrische break op de markt

4j geleden Nicolas Morlet

MG blijft verrassen. Tijdens een online onthulling van nieuwe modellen bracht het niet alleen de SUV Marvel R maar ook deze MG 5. Verrassend genoeg, een break. Daarmee kaapt MG een primeur weg op de ontluikende elektrische markt.

 

Zoek niet naar enige logica in de naamgeving van MG, want die lijkt er niet te zijn: na de ZS en EHS gedoopte modellen en de Marvel R, die een volwaardige naam draagt, krijgt de jongste aanwinst gewoon een cijfer: 5.

 

Terwijl de Marvel R zich boven het pak verheft met zijn moderne looks, wat hem een onmiskenbaar charisma geeft, is de 5 veel conventioneler getekend. Zijn klassieke lijnen  proberen allerminst het ware doel van deze break te verbergen: nuttig veel kofferruimte bieden.

 

En dat doet de 5 zeer goed. Onder de achterklep kan hij minstens 578 liter kwijt, uitbreidbaar naar meer dan 1.400 liter wanneer u de achterbank neerklapt. Dat is nog niet alles: de MG kan ook tot 750 kg trekken!

 

 

Interessante cijfers. Vooral als je weet dat de MG 5 elektrisch rijdt, en dat de batterijen onder de vloer zitten. Over de capaciteit van de accu geeft MG nog geen info vrij. Volgens de fabrikant ontwikkelt de motor 135 kW (184 pk) en haalt de auto een rijbereik van 400 kilometer volgens WLTP. In 8,3 seconden is deze break klaar met de spurt naar 100 km/u.

 

Standaard krijgt de 5 een lader van 11 kW, en net als bij andere MG's zal het mogelijk zijn om op hoog vermogen gelijkstroom te laden zodat u 80% van het rijbereik kan terugwinnen in niet meer dan een halfuur. Het ontbreekt de Chinese break niet aan sofisticatie. Zo kan de auto zijn stroom, in omgekeerde richtig, ook weer afgeven en aldus externe elektrische apparaten opladen. Tot zelfs een ander elektrisch voertuig toe.

 

De prijs is nog niet bekendgemaakt. De start van de verkoop wordt voor de herfst verwacht.

 

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in