AI: wanneer Chevrolets chatbot een ander merk aanbeveelt!

4mnd geleden | Laurent Zilli

Experts waarschuwen voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en de gevaren ervan. Een daarvan is je klanten naar de concurrentie sturen.

De grappige situatie werd onthuld door de media-outlet Carscoops, waarvan de journalisten zelf een experiment hebben uitgeprobeerd dat de ronde doet op de sociale netwerken. In de VS gebruiken sommige General Motors-dealers kunstmatige intelligentie van ChatGPT om bepaalde vragen van klanten te beantwoorden. Het probleem is dat ChatGPT niet wordt 'betaald' door GM, maar een onafhankelijke kunstmatige intelligentie is. Commercieel kan dit al eens parten spelen...

BMW, Rivian, Tesla... maar niet Chevrolet

Dus toen de journalist van Carscoops de chatbot op de website van Chevrolet vroeg welke elektrische pick-up hij zou moeten kopen, prees de kunstmatige intelligentie de Rivian en de Ford F-150 Lightning aan, maar niet de Chevrolet Silverado EV. Toen hem werd gevraagd een betrouwbare sportsedan te noemen, noemde hij BMW. Een Reddit-gebruiker kreeg de chatbot van Chevrolet zelfs zover om hem te helpen een bestelling te plaatsen voor... een Tesla Model 3. Erg kunstmatig, die intelligentie...

Bron: Carscoops

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in