West-Vlaamse Addax Motors krijgt bezoek van Georges-Louis Bouchez
Addax Motors pleit ervoor de elektrificatie van het wagenpark uit te breiden tot het transportsegment en tot elektrische bedrijfsvoertuigen. "België loopt achter op het vlak van investeringen in groene en stadsvriendelijke mobiliteit. Sommige steden en gemeenten willen actie ondernemen, maar kiezen voor een lokaal kwaliteitsproduct is vaak erg moeilijk. Bijkomende steun is nodig om de groene stadsmobiliteit en de "last mile delivery" in België te verbeteren. 95% van onze verkoop gebeurt momenteel in het buitenland", betreurt Jean-Charles Carrette, CEO van Addax Motors, dat zes voertuigvarianten produceert: van afvalcontainers tot cargo, hydraulische kippers of koelwagens, met de mogelijkheid van afwerkingen op maat.

"De elektrificatie van (bedrijfs)voertuigen zal de komende jaren alleen maar toenemen. Elektriciteit geproduceerd door hernieuwbare of kernenergie is essentieel om de CO2-uitstoot te bestrijden en maakt ons onafhankelijk van duur, onveilig en vervuilend buitenlands gas," zegt Georges-Louis Bouchez (MR).
Matthieu Marisse, regiodirecteur van Voka voor Midden- en Zuid-West-Vlaanderen, wijst erop dat: "Mobiliteit en de elektrificatie van alle soorten wagenparken een grote uitdaging vormen voor de komende jaren. Het is fantastisch en opvallend dat Addax Motors dit doet vanuit West-Vlaanderen, veruit de meest ondernemende regio in Vlaanderen en de bakermat van de creatieve industrie.
