Salariswagen blijft belangrijk voor jonge werknemers
Volgens het rapport bevestigt 68% van hen dat de auto nog steeds een belangrijke aantrekkingspool is, terwijl slechts 21% van hen er neutraal tegenover staat en 11% zegt dat de jongere generatie er geen belangstelling voor heeft.
"De auto blijft de eerste keuze voor individuele mobiliteit, ondanks een sterke daling van het aantal afgelegde kilometers ten opzichte van 2019 (-25,3%). In de context van de 'war for talent' blijft de auto van de zaak bijzonder aantrekkelijk, ook voor de jongere generatie", aldus Mobia, de bron van de studie.
“Parallel met de elektrificatie groeit echter de bereidheid om werknemers andere vervoersmogelijkheden dan de auto aan te bieden: 30% van de bedrijven biedt nu al een of andere vorm van mobiliteitsbudget aan en 37% zegt van plan te zijn dit in de toekomst in te voeren. Het is dan ook geen verrassing dat fietsen het belangrijkste alternatief of de belangrijkste aanvulling op de auto blijkt te zijn, met in het kielzog maatregelen om thuiswerken aan te moedigen; op de derde plaats komt het openbaar vervoer", aldus het persbericht.