Tussen de druk op het gezinsbudget en de E-Car-categorie die de Europese Unie wil invoeren, lijkt de periode eindelijk gunstig voor een project dat al sinds 2011 in de schuif ligt bij Mini.
De constructeurs hebben de nieuwe categorie die Europa wil invoeren goed begrepen, zijn beginnen nadenken en tonen stilaan hun kaarten. Bij Stellantis staan Citroën en Fiat op de eerste rij, wat de speculatiemachine volop doet draaien.
Na weken van teasers onder camouflage onthult de nieuwe elektrische AMG eindelijk alles wat hij esthetisch en technisch verborgen hield. En… wat moeten we daarvan zeggen?
BMW maakte van het Concours d’Elegance van Villa d’Este gebruik om een langverwacht voertuig voor te stellen. Het concept geeft namelijk de toon aan voor de toekomst van Alpina, dat nu in handen is van de Beierse constructeur.
De Niagara staat op het punt zijn intrede te maken bij Renault met een eenvoudig idee: SUV, pick-up en moderne technologie samen in één shaker stoppen. Vandaag geeft hij al een eerste glimp van wat we mogen verwachten.
Jaguar heeft momenteel geen nieuwe auto's meer te verkopen, maar het Britse merk weigert van de radar te verdwijnen. Met de toekomstige Type 01 bereidt het zijn terugkeer voor — en die zal duidelijk niet onopgemerkt verlopen.
We weten het: voor sommige klanten van luxemerken volstaat het niet meer om gewoon een supercar te bezitten. Vandaag moet het een wagen zijn die niemand anders ooit kan kopen. De Ferrari HC25 is exact vanuit die gedachte ontstaan.
Lotus werkt aan een nieuwe hybride supercar met meer dan 1.000 pk, verwacht in 2028. Verrassing: het Britse merk laat zijn droom van volledig elektrisch voorlopig varen en haalt opnieuw een goeie oude V8 boven.
Een authentieke Shelby 427 Cobra Roadster uit 1966 gaat binnenkort onder de hamer. Een evenement voor verzamelaars… en bijzonder slecht nieuws voor wie een kwetsbare bankrekening heeft.
BMW blaast de Alpina-vlam weer aan met een mysterieuze conceptwagen die op 15 mei wordt onthuld in de Villa d’Este. En goed nieuws: het is géén SUV, en ook geen zoveelste “sportieve” crossover. Alleen daarvoor al verdienen ze applaus.