Porsche Macan GTS: plezier vóór autonomie
De GTS positioneert zich tussen de Macan 4S en de Turbo. Met twee elektromotoren levert hij tot 563 pk in overboost en bijna 955 Nm koppel, goed voor 0-100 km/u in 3,6 s. Toch ligt de nadruk elders: Porsche heeft vooral gewerkt aan de respons van het gaspedaal, de koppelverdeling tussen de assen en de afstelling van de luchtvering, die iets lager en steviger is dan bij de andere versies. Het doel: een SUV die preciezer, levendiger en minder steriel aanvoelt dan zijn gewicht doet vermoeden.
Meer dan een badge
Ook visueel volgt de GTS de vaste code: zwarte accenten, getinte koplampen, 21-duims velgen en een sportieve Race-Tex-bekleding. Niets opzichtig. Onder de koets geen revolutie: dezelfde PPE-architectuur, dezelfde 95 kWh-batterij en snelladen tot 270 kW. De GTS mikt niet op een recordautonomie, maar op een echte Porsche-rijbeleving, binnen de grenzen van het elektrische SUV-segment. Geen krachtvertoon dus, maar de bevestiging dat ook in stilte en zonder uitlaatgassen rijplezier vooral een kwestie van afstelling blijft.