Opel Frontera krijgt kostbare kilometers extra autonomie

4mnd geleden Quentin Pannaud

De Opel Frontera biedt momenteel slechts 300 kilometer autonomie, te weinig om de familiale ambities waar te maken. Gelukkig gaat het merk dit rechtzetten.

Ruim, praktisch en comfortabel: de Opel Frontera, een gezins-SUV die in 2024 op de markt kwam, kampte tot nu toe met een groot probleem: zijn maximale autonomie bedraagt slechts 305 kilometer op één lading. Dat is veel te weinig voor een zogenaamd "familiale" wagen, die je net moet kunnen vertrouwen voor lange ritten met kinderen en bagage. Dit gebrek maakte hem weinig veelzijdig, zeker in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten: de Ford Puma Gen-E haalt tot 376 km, de Peugeot e-2008 403 km, en de Renault 4 E-Tech zelfs 409 km. Zelfs zijn kleinere broer, de Mokka Electric (406 km), doet beter. Om competitief te blijven en dichter bij de prestaties van zijn rivalen te komen, krijgt de Frontera binnenkort een versie met een grotere actieradius.

100 kilometer extra rijbereik

Opel zal hem dit najaar uitrusten met een batterij van 54 kWh, die naast de huidige 44 kWh-versie in het gamma komt. De autonomie stijgt dan naar 411 km, wat hem een van de beste in zijn segment maakt, zelfs beter dan zijn technische neef, de Citroën ë-C3 Aircross (400 km). Het gemiddelde verbruik van deze “Grande Autonomie”-versie zal dalen van 18,1 kWh/100 km (44 kWh-batterij) naar 15,7 kWh/100 km, terwijl de snellading van 20% tot 80% slechts dertig minuten zal duren (piekvermogen: 100 kW). Qua prijs komt er uiteraard een meerkost: ongeveer € 2.000 voor de instapversie Edition en € 1.500 voor de GS-uitvoering. Naast de grotere autonomie zal de Opel Frontera voortaan beschikbaar zijn in twee mild-hybride en twee elektrische versies, wat meer keuze biedt.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in