DS 3 en DS 4, nu in hybride vorm

3w geleden | Laurent Zilli

De hybride aandrijving van Stellantis blijft de markt veroveren. Het laatste merk van de groep dat er van gebruikmaakt: DS.

Er gaat geen dag voorbij dat we niet over deze beroemde kleine hybride motor op 48 volt horen. Het is duidelijk dat Stellantis alles in het werk stelt om ervoor te zorgen dat de motor bij alle merken zijn intrede doet, op zoveel mogelijk modellen, en liever vroeg dan laat! Tot nu toe had slechts één van de merken van de groep hem niet in zijn catalogus, maar dat is nu een uitgemaakte zaak: ook de DS 3 en DS 4 worden nu aangeboden met de 136pk-versie van deze motor, die de capaciteit heeft (uitzonderlijk voor een microhybride op 48 volt) om de auto in elektrische modus voort te bewegen, zoals een conventioneel hybride systeem.

Probleem oplossen

Ondertussen hebben we ook vernomen dat de Opel Astra wordt uitgerust met deze aandrijflijn. Alles in het werk stellen, zeiden we. Maar waarom heeft Stellantis zo'n haast? Er zijn twee mogelijke verklaringen. De eerste is om het 'geëlektrificeerde' gamma heel snel uit te breiden, nu 100% elektrische auto's op hun retour zijn. De tweede is het oplossen van een groot probleem waar de 'ex-PSA' merken van de Groep mee te kampen hebben: voortijdige uitval van de 1.2 Puretech op benzine. We kunnen ons dus voorstellen dat deze motor dringend aan vervanging toe is in de catalogi. Natuurlijk is het hybrideblok gebaseerd op deze 1.2, maar met een radicale wijziging die het probleem van de breuk oplost. Gerustgesteld?

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in