Raad eens wat er zo bijzonder is aan de Mazda MXV6…
Laten we eerlijk zijn: de Mazda MX-5 was nooit een krachtpatser, maar dat was ook niet nodig. De auto heeft altijd massa’s rijplezier geleverd met wat hij had. Maar als iemand je aanbiedt om deze geweldige machine op te voeren met meer pk’s én minder kilo’s, is dat moeilijk te weigeren. En daar komt Rocketeer Cars om de hoek kijken, met z’n eerste restomods van de Miata. Stap één van het programma: een transplantatie – en wat voor één. Onder de motorkap ligt een atmosferische 3.0-liter V6 van Jaguar. Een motor die perfect bij het DNA van de Mazda past: relatief licht, en dol op hoge toeren.
Minder dan 850 kilo
De MX-5 wordt zo opgetild naar 280 pk – ruim meer dan het dubbele van origineel. En dat is nog niet alles. Rocketeer werkt al aan een nieuwe evolutie: de Keiryo, Japans voor “licht”. Hier draait alles om gewichtsreductie tot onder de 850 kilo, terwijl het V6-blok opgeschroefd wordt tot 375 pk. Resultaat: een pk-gewichtsverhouding die dicht in de buurt komt van een Lamborghini Huracan.
Toch te extreem? Dan kun je de MX-5 ook geven wat hij écht altijd heeft gemist: een luxueus en verfijnd interieur.
En je hebt nog een keuze: ofwel koop je een kant-en-klare auto voor 22.000 £ (26.000 €), ofwel betaal je 16.000 £ (19.000 €) voor een kit om zelf je MX-5 NA of NB om te bouwen (een versie voor de NC is onderweg).