Onze korte recensie van Gran Turismo, de film

8mnd geleden | Maxime Pasture

We hadden het geluk om de voorvertoning van de Gran Turismo-film bij te wonen voor de bioscooprelease op woensdag 9 augustus. Is de film echt alleen voor fans van videogames en motorraces? Het antwoord is nee!

Achter Gran Turismo, de film, zit namelijk het verhaal van Jann Mardenborough, een fan van videogames die droomde van autoracen en die dankzij de Nissan GT Academy in het videospel Gran Turismo, een echte professionele coureur werd. Hij zette zijn droom om in werkelijkheid. Maar zijn eerste jaren als officiële Nissan-coureur waren niet altijd een dagdroom. De Welshman kreeg te maken met een echte tragedie. En drama doet het meestal goed op het witte doek. Bovendien was Nissan GT Academy een fenomenale gok op menselijk, sociaal en sportief gebied: van videogamers echte coureurs maken, een sinecure was dat niet.

Iets voor het hele gezin

Met zijn ingrediënten zal de Gran Turismo-film het hele gezin aanspreken, jong en oud, autofan of niet. En dat is de belangrijkste boodschap. Want natuurlijk heeft de film ook zijn schaduwkanten: autosportliefhebbers zullen kritiek leveren op het gebrek aan realisme en de scènes waarin de 24 uur van Le Mans wordt gefilmd, voornamelijk op een heel ander circuit, ver weg van de Sarthe (kenners zullen dit herkennen). Maar de soundtrack, inclusief het gebrul van de motoren, en het verhaal van de jonge Jann Mardenborough, die vanuit het niets begon, en dat van de Nissan GT Academy, die zijn tegenstanders had, zijn meer dan genoeg voor een uitstekende stukje enterntainment.

Het laatste autonieuws

Vidéo

Open voorkeuren