Nieuwe brandstoffen hebben ook additieven nodig

1w geleden

Nieuwe brandstoffen zoals HVO en XTL maken de weg vrij voor betere prestaties en lagere emissies, maar roepen ook vragen op over de toekomst van traditionele additieven.

Met de introductie van HVO (Hydrotreated Vegetable Oils) en XTL (X-To-Liquid) brandstoffen worden betere prestaties en lagere emissies beloofd, wat nieuwe mogelijkheden biedt voor milieubewuste bestuurders.

Minder uitstoot, maar nog steeds meer slijtage

Tests hebben aangetoond dat nieuwe synthetische brandstoffen zoals XTL en HVO gelijkwaardige of zelfs betere prestaties leveren dan traditionele diesel. Met een hoger cetaangetal en schonere verbranding verminderen deze brandstoffen de uitstoot van fijne deeltjes en stikstofoxiden, terwijl ze ook de slijtage van motoronderdelen verminderen. Maar ze vormen ook een uitdaging voor traditionele fabrikanten van additieven. Met schonere, verouderingsbestendige brandstoffen wordt de noodzaak van additieven om te beschermen tegen slijtage en een schone verbranding te garanderen in twijfel getrokken, omdat er altijd afzettingen aanwezig zijn. Daarom zijn additieven altijd nodig.

Tags: Insoliet
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in