Nog niet geboren, maar de elektrische Maserati MC20 is al dood

8mnd geleden Laurent Zilli

Verstrikt in een ongemakkelijke situatie, ondanks een modellengamma dat in decennia niet zo compleet is geweest, moet Maserati keuzes maken en toekomstige budgetten schrappen. Alles met de naam "Folgore" lijkt weinig toekomst te hebben.

Nog geen jaar geleden bevestigde de Maserati-directeur dat de elektrische versie van de supercar MC20 op schema lag voor een lancering in 2025 en dat deze een mijlpaal zou worden in de geschiedenis van elektrische sportwagens. Vandaag is het officieel: de Maserati MC20 Folgore zal niet bestaan, althans niet als productiemodel. "Al onze onderzoeken tonen aan dat klanten in dit segment een krachtige verbrandingsmotor willen en niet geïnteresseerd zijn in een elektrische aandrijving," zegt men bij het merk.

En de andere modellen?

Men kan zich voorstellen dat deze drastische beslissing deels gebaseerd is op klantonderzoeken bij de MC20-kopers, maar waarschijnlijk ook op de vaststelling dat de elektrische versie van de GranTurismo geen groot succes is. Nochtans wordt deze auto door een groot deel van de autojournalistiek als opmerkelijk beschouwd, dankzij zijn drie motoren met een gecombineerd vermogen van 760 pk, zijn indrukwekkende tractie en zijn T-vormige batterij, die perfect is gepositioneerd tussen en achter de inzittenden om een perfect evenwicht te bieden. Maar Maserati komt tot dezelfde conclusie als Porsche: de Taycan wist in het begin een bepaald publiek aan te trekken, maar de hype lijkt al af te nemen.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in