Ferrari bewaakt de goede smaak

1mnd geleden Laurent Zilli

Oneindige personalisaties met gekke lakken, extravagante interieurs en bizarre accessoires? Bij Ferrari zeggen ze basta, en nemen ze de zaken weer in eigen hand.

Men zegt dat de klant altijd gelijk heeft, maar Ferrari is het daar niet mee eens. Het maakt niet uit of u een oneindig budget hebt om de kas van de constructeur te vullen, als uw smaak discutabel is in de ogen van het merk, zullen uw verzoeken voortaan worden geweigerd. Dat heeft Benedetto Vigna, de directeur van de constructeur, gezegd tegen onze Britse collega’s van The Telegraph. "Wij zullen geen bizarre auto’s maken, dat is zeker," verklaarde hij diplomatiek.

Verboden

Het moet gezegd worden dat prestigemerken de afgelopen tien jaar veel hebben ingezet op hun afdelingen voor personalisatie, hetzij om klanten tevreden te stellen, hetzij om de winstmarge te verhogen. Want het is een zeer winstgevende business. Maar de verzoeken gaan soms veel te ver, en bij Ferrari maakt men zich zorgen over de impact die dit kan hebben op de restwaarde van de auto’s en in bredere zin op het imago van het merk. Er is daarom besloten om het aantal beschikbare kleuren en combinaties drastisch te verminderen en verzoeken te weigeren als ze in strijd zijn met wat Ferrari vindt dat een Ferrari moet zijn. En als een klant besluit zijn Ferrari, nieuw of tweedehands, naar een onafhankelijke werkplaats te brengen die overal ja op zegt? Dan riskeert de eigenaar nooit meer een nieuwe Ferrari te mogen kopen. En hoewel het niet in het interview wordt vermeld, weten we dat de constructeur niet aarzelt om naar de rechter te stappen om wat hij beschouwt als zijn recht om zijn erfgoed te beschermen, af te dwingen. Kortom, Ferrari of Mansory, u moet kiezen.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in