"Aston Martin moet binnen 18 maanden winstgevend zijn"

Adrian Hallmark kwam in 2024 aan het roer van Aston Martin en heeft daarvoor 15 jaar bij Bentley gewerkt, waarvan hij de laatste zes jaar CEO was. Het transformeren van een merk dat door financiële instabiliteit wordt achtervolgd in een efficiënte geldmachine, daar weet hij alles van. Geen wonder dat hij werd aangetrokken door de uitdaging toen Bentley hem kwam halen: "Het idee om de eerste persoon in 112 jaar te zijn die Aston Martin duurzaam winstgevend maakt – en ik denk dat er een manier is om dat te doen – was onweerstaanbaar," zegt hij. En hij geeft zichzelf 12 tot 18 maanden om dit te realiseren.
Ongekend productplan
Hoe is hij van plan dit te doen? Hij gaat niet echt in detail, maar een van zijn beslissingen was om de lancering van het eerste elektrische model van het merk opnieuw uit te stellen. Enerzijds omdat de markt er nog niet klaar voor is, maar ook om het merk in staat te stellen de vruchten te plukken van recente investeringen. Hij denkt namelijk dat de recente productlanceringen de winstgevendheid hebben vertraagd: "Vijf nieuwe modellen in 18 maanden? Dat heb ik in geen enkel merk waar ik in 25 jaar heb gewerkt gezien," legt hij uit. Nu is het dus tijd om de auto's hun publiek te laten vinden en de investeringen terug te verdienen. "Ik zeg niet dat we volgend jaar de winstgevendheid van Ferrari zullen bereiken, maar we zullen op de goede weg zijn." Dat is alles wat we een zo'n prachtig merk toewensen.