Genesis onthult twee concepten die je laten verlangen om Duitser te zijn
Genesis is niet alleen een legendarische rockband, maar ook het luxemerk van de Hyundai-Kia-groep. De belangrijkste markt is de VS en in Europa is het merk momenteel alleen beschikbaar in Duitsland en Zwitserland. Toen we de twee Genesis-concepten zagen, wilden we meteen verhuizen naar een van die landen – stel dat ze in productie gaan… Gebaseerd op de enorme G90-limousine van 5,27 meter lang (en dat is nog maar de korte versie), zijn de coupé- en cabrioconcepten ronduit majestueus, en tonen ze opnieuw het creatieve talent van het merk.
Luxe en verfijning
Omdat de G90 weinig bekend is bij het grote publiek, moet je een kenner zijn om te zien dat de ontwerpers veel verder zijn gegaan dan gewoon de twee deuren en het dak weg te halen. Alle verhoudingen zijn anders: de voorruit is korter en schuiner, de gordellijn ligt hoger en de algemene houding van de wagen is breder. Zonder zijn identiteit te verliezen, verandert de brave limousine zo in een coupé en een cabriolet met een uitgesproken sportieve uitstraling. Ook het interieur werd grondig herwerkt, vooral achteraan, waar de grote “sofa” plaats maakt voor twee individuele stoelen.
Wat de sfeer betreft: tussen het leerwerk, het hout en de elegante integratie van technologie denken we dat deze Genesis-modellen moeiteloos kunnen wedijveren met de Bentley Continental GT en GTC. Nu afwachten of er voldoende interesse is van potentiële klanten zodat de constructeur beslist deze pareltjes effectief te bouwen.