DS4 neemt BMW 1 Reeks en Mercedes A-klasse onder vuur

3j geleden | Nicolas Morlet

De DS4 maakt een comeback. Wou zijn voorganger een cross-over zijn, dan zoekt de huidige het wat lager bij de grond. Alles draait om luxe en technologie aan boord. Zo hoopt DS kopers bij de Duitse merken weg te lokken.

Esthetisch kleedt de DS4 zich in de typische stijlcode van DS. Er is een overvloed aan chroom en stijleffecten. De lijn is zeer goed uitgewerkt. Gespierd ook, dankzij de brede schouders en de smalle rand die bijdraagt aan de massieve uitstraling van de achterkant.

 

De DS4 heeft ook een nieuwe L-vormige lichtsignatuur. Ze bestaat uit 98 LED's en matrixkoplampen waarmee de auto met grootlichten kan rijden zonder andere bestuurders te verblinden. Voor een betere aerodynamica, beschikt de compacte auto ook over intrekbare deurgrepen. Als de auto beweegt zijn de flanken dus glad.

 

Helemaal heeft de DS4 zijn SUV-uitstraling niet opgegeven. Er is ook een Cross-variant met meer bodembescherming en geïntegreerde dakrails.

Chic en hightech

Zeer chic is het interieur. Verrassend genoeg ontbreekt het aan zichtbare centrale luchtroosters. Ze zitten subtiel in het design van het dashboard geïntegreerd. Het hele pakket straalt een gevoel van luxe en technologie uit, met geïntegreerde schermen en aanraakbediening, maar ook met leder en hoogwaardige materialen. Veel aandacht ging naar het comfort, met meer vullend schuim voor de bekleding.

 

Technologisch heeft DS alles uit de kast gehaald. Het head-updisplay heeft een 21-duimsscherm met augmented reality en er is een DS Drive Assist 2.0, een autonome rij-assistent voor op de snelweg en in files.

 

Een teken des tijds is dat de top-DS4 een stekkerhybride is die 50 kilometer in volelektrische modus kan rijden. Dankzij een vermogen van 225 pk kan hij zich meten met de Mercedes A250e en de Audi A3 40 TFSi.

 

Benzinemotoren van 130, 180 en 225 pk zijn ook beschikbaar, samen met een dieselmotor van 130 pk. Er is enkel een achttrapsautomaat.

 

Geduld is wel gevraagd. De DS 4 wordt pas tegen eind dit jaar verwacht.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in