BMW M3 CS Touring, als de M3 niet genoeg is

2w geleden Laurent Zilli

BMW maakte twee jaar geleden al indruk met de allereerste M3-break in zijn geschiedenis. Waarom zou men stoppen nu het succes daar is? Hier is nu de extreme versie van de extreme break.

De CS-variant – Club Sport – van de M3 verscheen voor het eerst op de vorige generatie, in 2018. Het principe? Iets minder gewicht, iets meer pk's, enkele extra standaarduitrustingen en scherpere afstellingen. We zeggen "iets" van alles, maar aangezien we vertrekken van een M3 (of M4) Competition, die al buitengewoon ontwikkeld en opwindend is, zorgt deze extra fine-tuning voor een fantastische wagen.

Grote upgrade

In cijfers: 15 kilo minder dankzij het gebruik van talrijke koolstofvezelonderdelen, en een totaal van 551 pk (+21 pk ten opzichte van de M3 Competition), voor een break die de 0-100 km/u aflegt in 3,5 seconden en een topsnelheid van 300 km/u bereikt. Ongetwijfeld is de M3 CS Touring nog boeiender om te rijden dan zijn "kleine zus", mede dankzij de xDrive vierwielaandrijving die een "2WD"-modus biedt. En het is een bijzondere ervaring om een gezinswagen met een koffer van 500 liter te hebben, die op het circuit toptijden kan neerzetten. Tot slot is het duidelijk dat deze CS-versie standaard uitrustingen krijgt die bij de M3 alleen als optie verkrijgbaar zijn, of zelfs helemaal niet. Maar al dat moois heeft een prijs: vanaf 159.900 €, bijna 52.000 € meer dan de "normale" M3-break. Dat doet pijn...

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in