Eindelijk een elektrische buggy van Volkswagen?

1mnd geleden | Laurent Zilli

De Duitse fabrikant heeft onlangs een dozijn namen geregistreerd bij verschillende bureaus voor intellectuele eigendomsrechten. Twee van die namen zouden erop kunnen wijzen dat VW van gedachten is veranderd.

De ID.Buggy was een van de populairste concept cars in wat toen de voorbeschouwing van het nieuwe elektrische gamma van het merk was. We schrijven 2019 en iedereen geloofde erin, maar de bijl viel onverbiddelijk in 2020: dit sympathieke vrijetijdsvoertuig werd veroordeeld tot de tekentafel. Maar een handvol namen die onlangs als intellectueel eigendom zijn geregistreerd, hebben de speculaties weer doen oplaaien.

ID.Lobo

Meer specifiek is het de naam ID.Lobo die analisten interesseert. Het ID.-gedeelte geeft natuurlijk aan dat het om een elektrisch model gaat. Het andere deel van de naam zou kunnen verwijzen naar El Lobo, een Amerikaans bedrijf dat in de jaren 1960-70 buggy's produceerde op basis van het Kever-chassis. Het klassieke recept, ook gebruikt door de beroemde Mayer Manks. Maar let op, er zijn ook andere interpretaties mogelijk. Lobo betekent wolf. Net als Lupo. De ID.Lobo zou dus een kleine elektrische stadsauto kunnen zijn. Terwijl Amarok ook wolf betekent in de taal van de Inuit. Een elektrische pick-up is dus ook niet uitgesloten. Of we hebben het over niks niemandal, want fabrikanten gebruiken niet elke naam die ze registreren. Wel is er nog een andere aanwijzing die naar een buggy verwijst. VW heeft ook de naam Angra geregistreerd. De Angra was het Braziliaanse equivalent van El Lobo en Mayer: een fabrikant van op VW gebaseerde buggy’s. Kortom, alles wat we nu kunnen doen is afwachten én duimen.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in