De Nio ET7 legt 1.044 kilometer af op één lading

9mnd geleden | Laurent Zilli

Stukje bij beetje doorbreekt de elektrische auto de technische barrières die sommige mensen tegenhouden. Het bewijs is de Nio, waarvan de actieradius een symbolische barrière heeft doorbroken. Maar dat geldt ook voor de prijs...

"Meer dan 1.000 kilometer op een volle tank - wie kan daar tegenop?" zeggen bestuurders die hun goede oude diesel tegenover de elektrische auto zetten. "William Li, CEO en medeoprichter van het Chinese merk Nio, antwoordt: "Wat dacht je van 1.044 km? Wishful thinking? Een marketingargument dat de lakmoesproef niet zal doorstaan? Helemaal niet, want het was in het echte leven dat de heer Li, in een nieuwe versie van zijn sedan ET7, deze kilometerstand bereikte. En er zat nog een restje in de batterij.

Nio ET7 Ultra Range

Dit is de naam van deze derde versie, die al in China op de markt is naast de Standard Range en Long Range, die ook in sommige Europese landen verkrijgbaar zijn. De Ultra Range heeft een batterij van 150 kWh. Het kostte iets meer dan 12 uur rijden om deze prestatie neer te zetten, bij een gemiddelde snelheid van 83,9 km/u. Het is dus niet eerlijk om te zeggen dat Li zich aan een slakkengangetje heeft bezondigd bij het optimaliseren van het resultaat. Dit maakt de Nio ET7 de meest 'duurzame' elektrische productieauto van dit moment. Maar aangezien een Long Range met een batterij van 100 kWh al bijna 95.000 euro kost, zal de prijs van de Ultra Range waarschijnlijk ook een symbolische grens overschrijden: die van 100.000 euro.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in