Porsche 911 Turbo S krijgt hybridetechniek
De 911 Turbo S staat helemaal bovenaan in de 911-hiërarchie wat betreft prestaties en luxe, en het was tijd dat ook zij de nieuwste technische evoluties kreeg. Het belangrijkste nieuws: de turboladers. Nog altijd twee stuks op de 3,6 liter Flat-6, maar nu elk voorzien van een mini-elektromotor die hun werking ondersteunt. Het resultaat: aanzienlijk snellere respons, met het «natuurlijke» gevoel van een atmosferische motor. Daarnaast zit er nog een elektromotor rechtstreeks in de achttraps PDK-versnellingsbak. Zo stijgt het vermogen van 650 naar 711 pk, met een koppel van 800 Nm vanaf 2.300 t/min.
400 V
In zijn laatste testfase klokte de vernieuwde Turbo S een Nürburgring-ronde in 7:03,92 minuten, 14 seconden sneller dan zijn voorganger. Een enorme vooruitgang, te danken niet alleen aan de motor. Het nieuwe 400 V-systeem maakt namelijk ook het gloednieuwe elektrohydraulisch gestuurd chassis mogelijk (standaard), dat de wagen nog scherper laat rijden. Keramische remmen zijn standaard, net als actieve aerodynamica.
De nieuwe Porsche 911 Turbo S wordt gelijktijdig gelanceerd als Coupé en Cabrio, met startprijzen van respectievelijk 276.160 € en 290.600 €.