Porsche 911 Carrera 4S: logische vervolgstap
De evolutie van generatie 992, uiteraard 992.2 genoemd, ging van start met de Carrera- en GTS-versies, daarna volgden de Carrera S en de fantastische GT3 en GT3 RS. De vernieuwing gaat nu verder met wat een commerciële pijler van het 911-gamma blijft: de Carrera 4S. Iedereen weet dat dit in wezen een Carrera S is, maar dan met vierwielaandrijving. Deze nieuwe versie deelt dus eveneens de 3.0 liter biturbomotor. Maar zijn 480 pk worden hier verdeeld over de vier wielen, met een set-up die nog steeds de achteras bevoordeelt voor een dynamischer en sportiever rijgedrag.
Drie koetswerkversies
Puristen zullen teleurgesteld zijn te vernemen dat de 4S niet langer met handgeschakelde versnellingsbak leverbaar is, maar enkel nog met de achttraps PDK. Tot de verbeteringen van het model behoren een nieuw remsysteem (afkomstig van de vorige GTS), een scherper afgesteld onderstel voor meer reactiesnelheid en standaard een sportuitlaat. Met het optionele Sport Chrono-pakket krijg je daarbovenop ook nog sportophanging, keramische remmen en vierwielsturing, dat standaard is op de Targa. Inderdaad, de 911 Carrera 4S is er vanaf nu meteen in de drie koetswerkvarianten: coupé, cabrio en Targa. Bestellen kan al, aan prijzen vanaf 168.271 euro voor de coupé, 182.746 euro voor de cabrio en 184.474 euro voor de Targa.