Rimac kondigt groot nieuws aan...

Oplettende waarnemers ontdekten de hint in een spread van het tijdschrift Rimac: een schets met naast elkaar de Nevera, zijn “hardcore” versie Nevera R, en een mysterieuze silhouet. De tekening laat zien dat de derde auto in kwestie een gesloten cockpit heeft, maar volledig open voorwielen, zoals bij een Caterham of... een eenzitter. Daarna kunnen we alleen speculeren. Want afgezien van deze schets zijn er enkele "informatie" stukken, gegeven door Mate Rimac zelf, tijdens de presentatie van de Nevera R. Vorige augustus kondigde de baas aan dat er een circuit-only auto in ontwikkeling was. Hij zei ook dat het een eenzitter met gesloten cockpit zou zijn (wat de schets bevestigt), zoals een McLaren Solus GT.
Elektrisch... of niet?
Nog interessanter is dat de betreffende auto een platform zou gebruiken dat niets te maken heeft met dat van de Nevera. De vraag is dus: zal deze Rimac elektrisch zijn of niet? We kunnen proberen de stukjes van de puzzel in elkaar te zetten. Laten we eerst herinneren dat Mate Rimac al zei dat zijn volgende auto niet 100% elektrisch zou zijn, aangezien de beoogde klantenkring niet geïnteresseerd is. Als het platform van de Nevera niet wordt gebruikt, kan het dat van de Bugatti Tourbillon zijn, aangezien Bugatti nu eigendom is van Rimac. De Tourbillon heeft immers een hybride V16. Tot slot wordt de toekomstige Rimac aangekondigd als "sneller dan een F1 en dan de beste enduranceauto's". Dit is hetzelfde doel als voor de toekomstige Red Bull RB17, die ook zal worden uitgerust met een hybride benzinemotor. Kortom, dit alles is te volgen voor een bevestiging die niet lang meer op zich laat wachten.