Is de Morgan Supersport de perfecte auto?
Meer nog dan Porsche is Morgan trouw gebleven aan zijn fundamentele waarden. Het model dat u hier ziet en zijn voorganger uit 1963 lijken veel meer op elkaar dan de eerste Porsche 911 en de huidige generatie. Maar genoeg over de Duitser. De nieuwe Supersport is nog steeds onmiddellijk herkenbaar, maar het lijkt alsof de carrosserie door de tijd is afgerond door erosie. Dit, samen met de LED-koplampen en de afwerking van de voorzijde en de achterdiffuser, geeft dit traditionele ontwerp een verrassend moderne uitstraling.
Aluminium en essenhout
Net als in het begin is de carrosserie met de hand gehamerd uit aluminium en bevestigd op een houten frame van essenhout. Dit geheel rust op een aluminium chassis. Onder de motorkap, net als bij de Plus Six, ligt een zes-in-lijn motor van BMW, die 340 pk en 500 Nm naar de achterwielen stuurt via een (jammer genoeg) achttraps automatische versnellingsbak. Een op het eerste gezicht bescheiden vermogen, maar meer dan voldoende voor een auto die slechts 1.170 kilo weegt. In het interieur, tussen Schots leer en houten fineer, bevindt zich een audiosysteem van hoge kwaliteit, en voor het eerst een smartphoneconnectie voor handsfree telefonie. Dit, samen met een ruimere kofferbak (zonder exacte volumevermelding) en een verbeterd veersysteem, is waar Morgan op doelt als het spreekt over verbeterd dagelijks comfort. Laten we niet vergeten dat, net als de meeste van zijn soortgenoten, de Supersport een pure roadster is, met een mohair softtop en een optioneel hardtop, maar met afneembare panelen in plaats van zijruiten. Goed om te weten voordat u een cheque van ongeveer 120.000 euro ondertekent.