Yamaha nieuwigheden 2023

1j geleden

Ons motosalon 2023 : Yamaha.

Yamaha XSR700 Legacy

Na de updates voor de MT-07, Ténéré 700 en Tracer 7 (GT), pakt Yamaha nu zijn neo-retro model aan, de XSR. Een rijk uitgeruste Legacy-versie (vergeleken met de standaard XSR) verschijnt in de catalogus. Hij heeft een unieke Speedblock Silver-kleurstelling met een breed en verstevigd stuur, offroad-handvatten en voetsteunen in Scrambler-stijl, een grille voor de koplampen en Pirelli MT 60 RS-banden met gemengd profiel. Technisch gezien zal de XSR Legacy een exacte kopie zijn van de standaardversie, zowel wat betreft het chassis als de CP2-motor. De 689 cc tweecilindermotor ontwikkelt 73,4 pk (54 kW) bij 8.750 tpm en 67 Nm bij 6.500 tpm. Met een brandstoftank van 14 liter heeft de XSR Legacy een leeggewicht van 190 kg en een zithoogte van 855 mm.

Yamaha Tracer 9 GT+

Deze Tracer 9 is geen Tracer zoals de anderen. Door de "+" toe te voegen, probeert hij de echte GT's, met een veel grotere cilinderinhoud en prijs, het vuur aan de schenen te leggen. Voortaan houdt de 3-cilinder motor van 115 pk zijn kruissnelheid vast dankzij de actieve cruisecontrole. De aanwezigheid van nieuwe sensoren, die al op sommige BMW's en Ducati Multistrada's te vinden zijn, zorgen op deze Tracer 9 GT+ voor een zogenaamde "veiligheidsrem" in geval van een botsing. Deze interventie bij het optrekken en afremmen zal beperkt zijn bij het bochtenwerk. Naast deze veiligheidsupdates biedt Yamaha een 7-inch TFT-kleurenscherm (met connectiviteit), een quickshifter die kan worden gebruikt met cruisecontrole, nieuwe semi-actieve vering, een grotere remschijf achter en een opnieuw ontworpen USB-aansluiting. Ook het zadel zou comfortabeler zijn.

Yamaha Niken

De 2023-versie van de Niken GT krijgt een aangesloten TFT-instrumentenpaneel met Garmin-navigatie, verbeterde vering, betere ergonomie, geavanceerde elektronica en het krachtigere 890 cc CP3 EU5-motorblok. Het belangrijkste verschil is het gebruik van een nieuw ontworpen krukas met 8% meer massa. De nieuwe motor is 5° naar voren gekanteld voor een optimale chassisbalans. De nieuwe motor heeft daartoe een nieuw ontworpen carter. De Niken GT is uitgerust met een nieuw windscherm dat handmatig 70 mm omhoog of omlaag kan worden versteld en het zadel is zo ontworpen dat de benen beter bij de grond kunnen. De stuurbediening omvat een 5-weg joystick om diverse TFT-functies te bedienen. Er is ook een 12V-aansluiting onder de stoel.

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in