Afgelopen weekend vond in Abu Dhabi niet alleen de grote finale van het F1-kampioenschap plaats, maar ook een RM Sotheby’s-veiling. En ook daar was McLaren de absolute ster van de show, met een verbrijzeld record en een nieuwe geopende deur.
Wie denkt dat het maken van Ferrari tot een van ’s werelds meest winstgevende bedrijven het hoogtepunt van een carrière is, vergist zich. Een voormalige topman van het merk waagt zich nu aan een gelijkaardige uitdaging bij de eeuwige rivaal.
De aankondiging van de overname van McLaren door het staatsinvesteringsfonds van Abu Dhabi biedt nieuwe perspectieven voor de Britse constructeur, die voortaan meer zal inzetten op elektrische modellen én SUV’s.
Als opvolger van de F1 en P1 staat de W1 nu aan de absolute top van het McLaren-gamma, binnen de 'Ultimate Series'. Zijn indrukwekkende cijfers doen je hoofd tollen.
De speelgoedgigant heeft flink uitgepakt om de nieuwste bouwdoos in de Technic-collectie te promoten. Een levensgrote replica van de P1 maakte zijn ronde op Silverstone, met Norris achter het stuur.
Net als zijn concurrenten begint McLaren aan de uitdaging van elektrificatie. Het Britse merk is niet tegen een 100% elektrische sportwagen, maar alleen onder bepaalde voorwaarden.
Na de overname van de Belgische importactiviteiten van McLaren in 2021, brengt de Louyet Group het prestigieuze Britse merk onder in een nieuwe showroom.
McLarens meest verfijnde auto is lichtjes geëvolueerd om een vleugje meer prestaties te bieden, terwijl hij in de eerste plaats ontworpen blijft voor dagelijks gebruik en lange ritten.
De succesvolste coureur uit de geschiedenis heeft besloten om een van zijn auto's te verkopen, maar het is geen 'bedrijfsauto'. Maar ook waar Loeb privé mee rijdt, getuigt duidelijk van een goede smaak.