Suzuki Vitara 1.4 Hybride

4j geleden

Zo doeltreffend is eenvoud Een 1.4-turbomotor die de hulp krijgt van een batterij op 48 volt. Zo houdt de hybride versie van de Suzuki Vitara zijn brandstofverbruik en emissies onder de duim. Interessant, te meer daar de kwaliteiten overeind blijven die hem sinds 1989 tot een succes hebben gemaakt.

De Suzuki Vitara Hybrid 48V doet het met twee- of vierwielaandrijving. Telkens heeft hij een 1.4-turbobenzinemotor en een 13,6 pk sterke elektromotor die aan de dynamo is gekoppeld. Een batterij van 0,4 kWh, die wordt opgeladen met vertragingsenergie, voedt de elektromotor die een duwtje in de rug geeft tijdens het versnellen. De bestuurder kan zo op een totaalvermogen van 129 pk en 235 Nm rekenen. Voor de versie met 4x4 stijgt het verbruik niet boven 6,2 l/100 km (WLTP), de uitstoot bedraagt 140 g/km CO2.. Een mooi kunstje voor aan auto van dit formaat.

 

Vederlicht

Zijn efficiëntie haalt de Vitara nog uit een ander geheim: zijn lage gewicht. De 4x4-versie weegt maar 1.245 kg waarmee het een van de lichtste modellen in zijn klasse is. Het extra koppel van de elektromotor prikkelt de Vitara. Hij voelt zich op alle terreinen op zijn gemak. Dat plaatje wordt netjes aangevuld door een modern en comfortabel interieur. De jongste facelift heeft er zelfs voor gezorgd dat het doet denken aan auto's uit een hogere klasse. Last but not least biedt de technologie van Suzuki het grote voordeel dat ze betaalbaar blijft: met een prijs vanaf 25.599 euro is de Vitara echt de omweg waard.

Tags: Suzuki

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in