Porsche 911

911 2.0 Coupe
Andere | 2.057 km | 1965
245.000 EUR Oninbare btw
De beste financiering voor uw auto !
Autolening

Auto specificaties

03/1965
Andere
2 057 km
Automatisch
4
Ja

Uitrusting

  • Onderhoudsboekje
  • Garantie

Beschrijving van het voertuig occasie

De geschiedenis van de Porsche 911 begon op de Autosalon van Frankfurt op 12 september 1963 met de presentatie van wat de eerste generatie Porsche 911`s zou worden, het type 901. Geconfronteerd met het verzet van de Franse fabrikant Peugeot, die sinds het midden van de jaren vijftig modelnamen met een `0` in het midden had geregistreerd en gebruikt, besloot Porsche op 10 november 1964 om de nul te vervangen door het volgende nummer, 1. Het nieuwe model was onmiskenbaar een Porsche. Het nieuwe model was onmiskenbaar een Porsche, met de onderscheidende kenmerken van de eerdere prototypen en in de traditie van de Porsche 356. De voorruit is hoger dan bij de 356 en het glasoppervlak is groter, maar het meest kenmerkende stijlelement is de progressieve en doorlopende welving van het dak, waarvan de lijn begint bij de bovenrand van de voorruit en pas eindigt bij de achterbumper. Deze lijn is niet alleen esthetisch aantrekkelijk, maar helpt de auto ook om de lucht in te dringen. De serieproductie begon in september 1964 en de 911 ging op 16 november van dat jaar in de verkoop. De telescopische stuurkolom was een technologische innovatie. Hij werd aangedreven door een 2,0-liter zescilindermotor met een vermogen van 130 pk. De eerste versie van de 911 werd drie jaar lang geproduceerd en werd vanaf 1967 vervangen door de 911 L (voor “Luxus”). Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

De geschiedenis van de Porsche 911 begon op de Autosalon van Frankfurt op 12 september 1963 met de presentatie van wat de eerste generatie Porsche 911`s zou worden, het type 901. Geconfronteerd met het verzet van de Franse fabrikant Peugeot, die sinds het midden van de jaren vijftig modelnamen met een `0` in het midden had geregistreerd en gebruikt, besloot Porsche op 10 november 1964 om de nul te vervangen door het volgende nummer, 1. Het nieuwe model was onmiskenbaar een Porsche. Het nieuwe model was onmiskenbaar een Porsche, met de onderscheidende kenmerken van de eerdere prototypen en in de traditie van de Porsche 356. De voorruit is hoger dan bij de 356 en het glasoppervlak is groter, maar het meest kenmerkende stijlelement is de progressieve en doorlopende welving van het dak, waarvan de lijn begint bij de bovenrand van de voorruit en pas eindigt bij de achterbumper. Deze lijn is niet alleen esthetisch aantrekkelijk, maar helpt de auto ook om de lucht in te dringen. De serieproductie begon in september 1964 en de 911 ging op 16 november van dat jaar in de verkoop. De telescopische stuurkolom was een technologische innovatie. Hij werd aangedreven door een 2,0-liter zescilindermotor met een vermogen van 130 pk. De eerste versie van de 911 werd drie jaar lang geproduceerd en werd vanaf 1967 vervangen door de 911 L (voor “Luxus”). Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Porsche Centre Liège

Rue Laguesse 17 4460 Grace-Hollogne Telefoon: TEL

De verkoper contacteren