D'Ieteren steekt in een nieuw jasje

3j geleden | Nicolas Morlet

De invoerder van de merken van de Volkswagengroep in ons land, stoft zijn imago af. Met een nieuw logo wil D'Ieteren zijn transformatie in de verf zetten. Het bedrijf wil zich ontwikkelen langs vier assen.

Vergeet de beroemde koets, die bekende verwijzing in het logo naar het originele Etablissements D'Ieteren Frères. Nu D'Ieteren Auto gewoon D'Ieteren heet, ziet hun embleem er eenvoudiger dan ooit uit. Dat concentreert zich nu op enkel de naam en gaat vergezeld van een nieuwe handtekening: "Moving People Forward". Daarin weerklinkt de heroriëntatie van het bedrijf.

José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer, legt het uit: "De naam D'Ieteren is het centrale element van onze nieuwe identiteit, omdat deze het kostbare familie-erfgoed in zich draagt waar we trots op zijn. Een erfenis van meer dan tweehonderd jaar aanpassingen aan veranderingen in de mobiliteit en aan de verwachtingen van onze klanten. De pijlvormige ‘Forward’ die eraan is toegevoegd, symboliseert de wens van het bedrijf om vooruit te gaan, open te staan voor veranderingen en voortdurend te innoveren om de nieuwe uitdagingen van de mobiliteit van de toekomst aan te gaan. De drie hoeken van ‘Forward’ staan voor de drie pijlers die elk van onze beslissingen sturen: onze klanten, onze medewerkers en onze stakeholders."

Vier bedrijfstakken

De herbronning brengt ook een nieuwe organisatiestructuur mee. De autotak (import van Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini en Bugatti) staat nu op gelijke hoogte met de andere activiteiten van de groep. D'Ieteren is ook eigenaar van Belron (wereldwijde marktleider in autoruiten met als bekendste merk Carglass), het luxepapiermerk Moleskine, en D'Ieteren Immo.

Tags: Autotrends
Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in