En wij die dachten dat de banden tussen Hyundai Motor Group en Luc Donckerwolke waren verbroken, na het ontslag van die laatste! Niets is minder waar. De befaamde Belgische designer is benoemd tot Chief Creative Officer van de groep, een functie die voor hem op maat gemaakt is.

Vanaf vandaag neemt Luc Donckerwolke de functie van Chief Creative Officer op zich. De verloren zoon is terug. Vanwaar die U-bocht ? Wel, zijn standplaats zal gevestigd zijn in het Europese technische centrum van de Groep in Rüsselsheim, Duitsland. Wellicht heeft deze locatie een rol gespeeld in de positieve reactie van de Belgische ontwerper die begin dit jaar Seoel nog had verlaten "om persoonlijke redenen".

In zijn nieuwe rol zal Donckerwolke verantwoordelijk zijn voor de communicatie rond de ontwerpprojecten van de Hyundai-groep. Aanvankelijk zal hij zich vooral focussen op Genesis, de luxetak die volgend jaar in Europa debuteert, en Ioniq, de nieuwe nomenclatuur voor de elektrische modellen. Hij zal ook zoeken naar manieren om samen te werken met de beste ontwerpers in de industrie en studies uitvoeren voor de mobiliteit van de toekomst.

Luc Donckerwolke is een van de meest vooraanstaande auto-ontwerpers. Voordat hij in 2015 de functie van hoofd Hyundai-design op zich nam, werkte hij voor de meeste merken van de Volkswagen Groep. Onder meer de Audi A4 Avant, en de Skoda Octavia kropen uit zijn pen. Zijn meesterwerken zijn echter vooral de Lamborghini Aventador en Gallardo alsook de Bentley Continental.